top of page

בגידות




שלום,


היום אני רוצה להציג על קצה המזלג נקודות שעלו במהלך מחקר בנושא בגידות.


בגידות מביאות למשבר משפחתי אשר בדרך כלל מוביל לגירושין

מחקרים הובילו אותי למסקנות כי ישנן סיבות רבות לבגידות אבל היום אציג בפניכם את הסיבות השכיחות בהתאם למחקרים שערכתי

קבוצה ראשונה בגידות שהמקור שלהן הוא אגואיזם של אותם בוגדים המאופיינים כשטחיים פחדנים ואלה שקופצים ממיטה למיטה מהזדמנות להזדמנות כי הם מחפשים ריגושים. לאנשים אלו אין את האומץ לדבר על מערכת יחסים אינטימית בבית עם החצי השני שלהם לכן הם מוצאים את הנחמה שלהם בכיבושים שוב ושוב

קבוצה שניה קבוצת הריגוש , קבוצה זאת לא רוצה גירושין אלא רק מסע אל הריגושים שבבגידה. בפועל קבוצה זאת הורסת כל חלקה טובה באי מתן ההערכה עצמית לסובבים אותם, תוצאות הבגידה שלהם הרסניות לדעתי בקבוצה זאת אין לתת טיפת אמון .


קבוצה שלישית "מהנדסי הגשרים" אצל הבוגדנים בקבוצה זאת הבגידה היא בפועל חציה על גשר חד כיווני ממסלול חיים ממוסד קונפורמיסטי ישר אל פי התהום הקטלני קרי ממערכת נישואים אל הסוף

בגידה זאת היא בעצם כמעין כניסה לאין כניסה. אנשים אלו כבר נמצאים עם מחשבה על סיום הנישואים. זאת החלטה שאין חזרה ממנה ואין רצון לחזרה. לפעמים הבגידה מופיעה מהרצון לבקשת עזרה, "תצילו אותי", תנו לי כח להמשיך. ההתנהגות בבגידה זאת היא התנהגות שאני מגדיר אותה אפילו" אלימה" כל שיחה מתקבלת באנטי ובשלילה מוחלטת.


מטרת הבגידה, לפתח מצב של שנאה, העיקר היא לייצר סיטואציה ממנה יש פתרון אחד "רק להיפרד". בבגידה זאת מנסה הצד הבוגד להרדים טקטית את הצד השני. להבטיח הבטחות, לרמוס, לגרום לצד השני להאמין שהוא לא בסדר, אבל הכל מתוכנן וברור- זה הסוף!


בגידת רביעית - בגידת 'זעקת הגוזל הנגזל' בגידה זאת מאופיינת בניסיון לשפר חיי הנישואין. יש צורך עז להולדת צעקה שתוביל לפתרון בחיי הזוג. מי מהצדדים מרגיש כי מערכת היחסים הזוגית נגמרה אבל לא רוצה לסיים אותה. קיימת תחושה של חוסר אונים, חוסר תקשורת, אין שיח, אין חברות אבל יש עדין רצון להיות יחד. הדרך מסוכנת, דרך אשר יכולה להוביל למדרון חלקלק ביותר. יש בה הימור גדול בדרך הזאת, הדרך של הבגידה מעוררת חוסר אמון וחולשה בצד השני. הבוגד מאמין כי הבגידה תביא לניסיון של טיפול זוגי, בפועל תחושה כי המשבר למרות הבגידה פתיר ויש סיכוי לתיקון המצב. התיקון יכול ליצור אהבה חדשה וזוגיות חדשה. אבל , וכאן אבל גדול, למען הסר ספק, גם בגידה זאת טומנת בחובה סכנות רבות של סיום הקשר או אפילו נקמה על הבגידה.


שלום לכם שמי יריב וינצר ואני ד"ר לסוציולוגיה במהלך שני העשורים האחרונים ייצגתי ביום יום בעולם הפלילי המשפחה , מעמד אישי בהמשך אף מוניתי כמנהל עיזבון וכל זאת העניק לי ניסיון וידע רב ביותר

כאסטרטג לניהול משברים משפחתיים אני עושה זאת בדרך מיוחדת ולא משפטית אלא בשפה ברורה ויום יומית, אני עושה הכל לנתח את המשבר באמצעות כתיבת תוכנית אסטרטגית ספציפית התוצאה של אסטרטגיה היא להמליץ על מטרות שבקצה שלהן שיקום מערכת היחסים או גירושין. הכל בדרך טקטית חכמה.


בגידה הינה אירוע טראומתי בכל מערכת נישואים, אבל כשבתהליך מעורב מישהו מנוסה כמוני שכבר ראה הכל, וטיפל בעשרות אירועים מורכבים, פעמים רבות יימצא פתרון יצירתי שיגרום לזוג לגלות כי ישנה דרך אחרת.

המוטו שלי

- סוף מעשה במחשבה ובמטרה תחילה

מוזמנים להתקשר ישירות אליי ונתאם פגישה מסודרת ללימוד ו

עם אסטרטגיה ברורה


50 צפיות
bottom of page