top of page

האוגדונר והרל"שית

עד לא מזמן הכל היה נפלא, הוא מח"ט אשר מגיע כל סוף שבוע לביתם הפרטי השוכן בעיר במרכז ובה שכונה שנבנתה לטובת אנשי הקבע , החופשה מתחילה עם סקס חם ואוהב לאחר שהילדים כבר יצאו לבתי הספר ובהמשך ארוחת בוקר באחד מקיבוצי האזור.


אהבתם בוערת כמו הסנה הבוער מגיל 16 הם יחדיו, במהלך השנים הוא עשה מסלול נפלא בצבא והיא עבדה קשה מאד בבית גידול הילדים חינוך וערכים חוגים טיולים תנועת הנוער ובעצם מה לא, החברים תמיד פרגנו להם, סמל של יופי משפחתי וזוגי.


הרל"שית שלו לאחרונה נחשפה לחשבון הבנק להוצאות מוזרות בכרטיס האשראי כגון בית קפה וצימר בקיבוץ במרכז. באחת מהשבתות בעלה סגר לה את החניה והיא החליטה לקפוץ להוריה עם הרכב הצבאי של בעלה, כבר בכניסה לרכב היא שאפה ריח מתקתק באוויר. שחזרה הבייתה שאלה את בעלה מהיכן הריח הטוב וזה בטבעיות אמר שהוא לא יודע כי הנהג פעם בשבוע שוטף את הרכב והבטיח לשאול אותו היכן.

הבעל הרגיש שמשהו לא בסדר עם השאלות של אשתו ומיד החל ריב ומשבר בין בני הזוג שכאילו סביב לקיחת רכבו ללא בקשה .


במהלך השבוע כאשר המח"ט נמצא בצבא היא ממשיכה להיפגש בבית קפה בקיבוץ לארוחת בוקר ובהמשך בצימר לאחר שסיימו את אהבתם מקלחת וחזרה לשגרה החיים.

הפעם הוא צילם את בקבוק הבושם שלה 'אסתי לאודר' ונסע לעיר הסמוכה לפארם לקנות את הבושם.

יום חמישי הרל"שית חזרה לסופ"ש ובעלה המתגעגע והאוהב לקח את רכבה הצבאי לשטיפה ובכניסה לביתם דאג שהריפודים יספגו את הריח המדהים של אסתי לאודר.


השבת חלפה לה וביום ראשון עדין בחשיכת הבוקר היא יצאה לבסיס השוכן היי שם בגבול מצרים. עוד טרם הכניסה לבסיס היה כבר אור יום והיא החליטה לתדלק ובזמן שהוציאה את ארנקה שהיה על הספסל האחורי קלטה בזויות עייניה על רצפת הרכב שקית עם לוגו פארם. היות ולא קנתה דבר בפארם סקרנותה גרמה לה להביט בשקית ובתוכה היה בקבוק אסתי לאודר פתוח וקבלה של פארם בעיר במרכז הארץ.

לחיצה אחת והריח הנפלא נקלט באפה.


בתום לו"ז מח"ט בסערת רגשות היא והמח"ט נשארו לבד בלשכה, היא חיפשה כתף תומכת ופרצה בבכי בכי קורע לב וסיפרה על החשדות והוא הדמות אבהית חיבק והרגיע.

המח"ט ואשתו ככל יום שישי מסיימים לעשות אהבה ונוסעים לבית קפה בקיבוץ הסמוך לביתם. בדר"כ הוא לא משתף אותה בנעשה בצה"ל אבל הפעם הוא סיפר לה על הרל"שית החושדת .

בחטיבה היה שבוע סוער תרגיל רב היקף ובשיחת סיכום ביום חמישי הוא ננזף קשות ע"י האלוף היות והיו מחדלים רבים. ביום שישי הוא חזר לביתו שפוף לחלוטין ומותש נפשית ובכל הסופ"ש הוא ואשתו היו בריב ללא מעצורים.


יום ראשון בלילה לאחר לו"ז היא נשארה בלשכה עם הבוס ולאחר סופ"ש מתוח של שני הזוגות הם מצאו את עצמם קמים ביום שני לפנות בוקר חבוקים במיטתו.

משבוע לשבוע מערכות היחסים בין הזוגות הנישואין רופף ומחמיר ואילו בין הזוגות הבוגדים היחסים מתהדקים. הקשר בין המח"ט לרלש"ית מתהדק אהבה חסרת מעצורים מאחד ומאידך שמועות על רומן כולל גם תמונה אחת השווה אלף מילים.


פרק משבר משפחתי תופס תאוצה כאשר המח"ט מוזמן לאלוף וזה מודיע לו שהחליט לבחור בו לתפקיד מפקד האוגדה. לאחר 24 שעות כבר פורסם שמו של המח"ט הנבחר לתפקיד החדש.

לאחר מספר ימים התקיים אירוע פרידה מרגש מאד מהמח"ט והפיקוד עבר לסגן אלוף שקיבל דרגת אל"מ עוד באותו בוקר של הטקס.

בתום הטקס צולמה תמונה של היוצא הנכנס ובנות הזוג תמונה מיוחדת " איחוד משפחות. הרל"שית עברה עם המח"ט היוצא וכעת היא הרל"שית של מפקד אוגדה.


הטלפון לא מפסיק לצלצל, מעברו של הקו אדם המבקש לקיים איתי פגישה בעולה, עוד באותו לילה קיימנו פגישה במשרדי .

הפגישה הייתה מאוד טעונה, בבוקר פורסמה בתקשורת ידיעה על אוגדונר חדש שקיים מערכת יחסים עם הרל"שית, במערכת נמסרה גם תמונה שלהם חבוקים בלשכתו .


מספר שעות התקיימה הפגישה, הוא גולל את השתלשלות הדברים וביקש ממני שאני אנהל את המשבר המשפחתי והתקשורתי שלדעתו יוביל גם לגירושין מורכבים כי וגם להדחתו מהשירות.

למחרת ביקשתי ממנו שנקיים פגישה גם האשה כי חשוב לי להכיר את המערכת המשפחתית ובכלל מקצועית שלב התחלתי הוא השלב הקריטי להמשך ולעתיד ניהול אירוע מורכב.


כעסים רבים היו בפגישה כל אחד מהצדדים לא ידע לקבל אחריות על התוצאה ורק היו עסוקים בתקיפת הצד השני, לאחר מספר שעות ביקשתי מהבעל לשבת רק עם אשתו ובמהלך כל השיחה הרגשתי משהו מוזר, לא ידעתי מדוע.


בסופה של הפגישה האישית הרגשתי כי לאשה חשובים פרטים הקטנים שגרמו לי לתהיות רבות.

בתום הפגישה אשר התארכה שעות רבות הצעתי שנמשיך את השיחה במקום יותר ידידותי והצעתי בית קפה מיוחד באחד הקיבוצים הסמוכים למשרדי ולמקום מגוריהם.


בית הקפה נמצא בקיבוץ מאד פסטורלי במהלך השיחה כאשר האוגדונר קם לשירותים ניגשה בעלת בית הקפה ובטבעיות בירכה אותי לשלום חם, אני מקיים פגישות רבות אצלה, ובזויות העין ראיתי את השלום החם שאמרה גם לאשת האוגדונר.


כאשר הסתימה הפגישה וניגשתי לשלם, מנהלת בית הקפה סיפרה לי כי האשה לקוחה קבועה שלה והיא יושבת אצלה הרבה במהלך השבוע.


עברו מספר ימים וחקירות האוגדונר נערכו באינטנסיביות ואנו בתום כל חקירה נפגשנו בכדי שאדע כיצד אני ממשיך לנהל את המשבר הכפול. כאשר ראיתי שלא עוזבים אותו הצעתי הייתה שייצא לחופשה וכך היה.

בתום החקירות הוחלט שלא להעמידו לדין אלא לקיים שימוע היות ומדובר בהתנהגות שאינה הולמת מפקד.

באחת מהפגישות הדיסקרטיות שקיימתי עם הרל"שית למדתי על הקשר ביניהם כיצד הכל התחיל וכאשר סיפרה לי על ההוצאות החשדות ביקשתי לקבל דפי בנק ונדהמתי על מיקום בית הקפה , הצימר והפארם.

הפגישה הנוספת עם האוגדונר ואשתו הייתה שוב בבית הקפה בקיבוץ, הפגישה הייתה חשובה מאד מהמקום לנתח לבני הזוג כיצד עדיף לסיים את פרק הנישואין ולהתגרש בצורה שתקטין את הנזקים הכלכליים וכן להימנע מפגיעה כואבת בילדים. התקשורת תעשה נזק בלתי הפיך.


האשה הייתה אגרסיבית מאד וכל רצונה נקמה בבעלה , עבורי מדובר באובדן עצמי. בתום המפגש נשארתי לדבר עם בעלת המקום וכאשר שאלתי אותה מהיכן היא מכירה את אשת האוגדונר היא סיפרה שהיא האשה מגיעה פעמים רבות עם איזה סגן אלוף לארוחת בוקר.


למחרת שוב ישבתי עם האשה לראות כיצד נתקדם לסיים את המערכת לאחר שהיא לא הפסיקה לתקוף את בעלה. סיפרתי לה כי בעלה יודע על הרומן שלה עם הסא"ל הוא יודע על בית הקפה בו אנו יושבים, על הצימר ועל דברים נוספים כי אשת הסא"ל שכרה חוקר פרטי וזה הציג תמונות שלהם כולל מפגש אינטימי בצימר!


במהלך חודשים רבים הצלחתי לפתור את המשבר המשפחתי המורכב בכך שהבאתי את כל הצדדים 'החדשים' למשרדי ויחד בנינו הגדרות מוסכמות לפירוק המערכת הזוגית.

כאשר הנושאים היו סגורים שלחתי אותם לעו"ד שעיסוקו דיני משפחה בכדי שיכין את ההסכמים שהוצגו לאחר מכן בבית הדין רבני.

המסקנות שלי בצורה ברורה

במידה והזוג היו מתחילים את מסע הגירושין עם מערכות משפטיות לא היה מי שירגיע ויסיים זאת כפי שזה הסתיים



שמי יריב וינצר אני ד"ר לסוציולוגיה ובעל רקע משפטי עשיר בייצוג כעו"ד פלילי משפחה מעמד אישי וכמנהל עיזבון מטעם בית המשפט.

לאחר שנים של התמקצעות והובלת משרד מצליח ומשגשג וניסיון רב ביותר, החלטתי לזקק את הכל ולעסוק רק בניהול משברים משפחתיים מורכבים אל תוך העולם האסטרטגי .

אני חשוב שאני היחיד בישראל עם רגע מקצועי כעו"ד ומגשר שכעת עוסק רק בניהול משברים משפחתיים מורכבים ולא כעו"ד .




145 צפיות
bottom of page