top of page

סיפור קטן לשבת סיפור פרידה מסיפור פרידה

סיפור הוא רק סיפור, סיפור יכול להיות עתיד אבל יכול להיות עבר.


עורך דין פלילי

שנים רבות כעורך דין פלילי שמעתי סיפורים, סיפורי אלף לילה ולילה. על הכיסאות במשרדי ישבו כולם, טובים רעים, רעים טובים, כולם מכולם. הכיסאות שירתו את כולם בצורה נפלאה אצלי לא היה הבדל. סיפורים במשרדי הם מכל סוגי הצבע והגוונים, מה שתגידו ותחשבו פגעתם. תמיד משהו דקדק לי בראש, משהו תמיד אתגר אותי, הנפש המקצועית שלי, סוציולוגית ולא משפטית, לא העו"ד שבי ניהל אותי. המשהו האחר, לשמוע, להקשיב, לנתח, לדעת מה קרה? מה הוביל לאירועים משפחתיים פתאומיים? מה הוביל את המשבר לשבר עמוק? מה מוביל לפרידה לא מידתית, לגירושין, לרצח, לשנאה מטורפת ועוד קצרה היריעה.


כל לילה שיצאתי מביקור עצור בתחנת משטרה חשבתי על המשפחה של אותו עצור, על הילדים, האישה, ההורים והאמת לא קל, מסע אמביוולנטי קשה.

שנים, האמנתי וידעתי שאני מומחה משפטי בסדר גמור, אבל מהלקוחות הבנתי כי עבורם אני פסיכולוג, אח גדול, אוזן קשבת, חבר טלפוני.

תמיד אמרתי הסיפורים שלהם, הם לא הסיפורים שלי, חשבתי סיפור זה רק סיפור.

להאמין הכל דבש

משהו אחד פספסתי, את הסיפור שלי. ברגע אחד, לאחר התאונה הפכתי להיות חלק מצוות אומני פסטיבל מספרי סיפורים. פסטיבל שניהל גם אותי 3 חודשים אחרונים.

חברות וחברים שלי, יקרים ומיוחדים, חשבתי שהחיים 'הכל דבש' עד שנעצרתי ממהירות 200 קמ"ש ל – 0.

למשך מספר ימים הדבש לא פעל, תהום עמוקה, שנפלתי לרגע, אבל אתם הענקתם לי בכתיבה שלכם, בטלפונים, בהתכתבויות והשיחות משוב 'אני לא אני'. אכן קלטתי מיד את המסר ויצרתי הזדמנות חדשה שכולה דבש. הנה חוזר ניגוני 'הכול דבש', ולכן רוצה להודות ולהגיד לכולן וכולם תודה ענקית. במהלך 3 חודשים הייתם שותפים למסע מיוחד. מסע שהתחיל בטעות על מסלול ריצה שנקטע ב'זכות' אדם רשלן אחד .

הרשלן

הרשלן דאג להזכיר לי בבוקר יפה כי מעבר חציה זה לכלוך על הכביש. מישהו במקרה שכח לסגור דלי צבע לבן, הצבע נשפך על הכביש בצורת שורות ולא שורות של 'לבן' עם ריח, אלא שורות שחור לבן .

היסטוריה!

ב 22.10.2021 במעבר על הצבע הלבן שחור , הפרעתי לנסיעה השקטה של אחד רשלן, אפילו התנצלתי בפניו שלא נתתי לו זכות מעבר על צבע שחור לבן כי זה רק צבע. לאור ההפרעה הענשתי את עצמי, קפצתי לרגע עם אמבולנס לבי"ח. קצת צילומים, קצת בזבוז מנוחה לרופאים וחזרתי לביתי עם "מדבקת" גבס על הרגל.


האתגר

אתגר של משבר, משבר של אסון פתאומי של אדם חסר אחריות שהלך על מעבר חציה ששייך להולכי "רכב".

בית החולים העניק לי אתגר באמצעות רופאים מומחים. לפני השחרור בעודי יושב על כיסא גלגלים חבוש כבר בגבס ובר מסיע אותי לאוויר העולם, ניגש אלי אורתופד מומחה ומודיע לי כי אני יוצא כעת למסע של 6-12 חודשים, מסע החלמה ושיקום. אמרתי לעצמי מה זה מסע כזה עבורי? כלום. העיקר אני חי, אבל התעשתי די מהר, שאלתי את הד"ר, תגיד אם מדובר בספורטאי מקצוען, כמה זמן הוא מקבל תקופת שיקום? זה ענה "ספורטאי מקבל הנחה 50%, השיקום שלו 3 -6 חודשים". הבנתי הפעם הסיפור זה שלי לא אני. קיימתי שיחה עצמית עם הספורטאי שבגופי וקבענו, 3 חודשים. הנה הבוקר 3 חודשים עברו.


לנצח זה לנצח, הניצחון הוא תוצאה של הפיכת סיפור למציאות ולהיות המילה של עצמך. פניתי ל - יועץ האסטרטגי במוחי, תן לי יעוץ אסטרטגי למשבר שאחז אותי, המשבר הוא בסה"כ מסרק שבור. והנה זה בא וזה הולך המו"מ בין היועצים 'רגל וראש' מחליטים כי אני זקוק למומחה משבר (שבר) משפחתי. הנה בשבוע הבא 3 חודשים, חוזר קדימה לחיים, הכאב הוא רק כאב שיעבור.

לסיכום

תודה רשלן, בזכותך, בזכות הפגיעה וכך שדרסת אותי הענק לי מתנת לידה חדשה . נולדתי מחדש וכל שנה יום הולדת ב 22.10 . בנוסף בזכותך יצאתי לדרך עבודה אחרת לא עוד עו"ד, אלא מומחה לטיפול משברים משפחתיים . מומחה שיתכלל אירוע משפחתי למקום אחר וחכם יותר בדרך אסטרטגית ומקצועית .


שבת שלום וחיבוק עולם



158 צפיות
bottom of page